Pokaz slajdów

wtorek, 20 czerwca 2017

Maneki neko - kociak na szczęście :)

Witam :)
Ostatnio jestem bardzo zabiegana i mam mało czasu na koraliki ;) Mimo to, coś się udało zrobić na raty ;)

Dzisiejszy wpis jest poświęcony najnowszej pracy- jest to kot Maneki Neko, czyli przynoszący szczęście. Miał powstać na konkurs, jednak miałam inne prace na głowie ;)

Troszkę o historii owego kota :)
Są bardzo popularne w Chinach, Japonii czy Tajlandii. Sprzedawcy umieszczają te figurki na wystawach sklepowych, aby przyciągnąć więcej klientów :) W domach przyciągają dobrobyt i odganiają nieszczęścia. Ciekawostką jest, że figurki nie mają ogonów. Są bardzo podobne do rasy kota azjatyckiego (bobtail). Ich kolory i dodatki nie są przypadkowe! Od atrybutów zależy, co dana figurka ma przyciągać. Kolor kotka także nie jest obojętny, biały oznacza niewinność i czystość, czarny odstrasza demony i dręczycieli, złoty sprowadza bogactwo, czerwony odpędza choroby, a różowy przyciąga adoratorów ;)
Podniesiona prawa łapka oznacza szczęści i dobrobyt. Lewa natomiast przywołuje klientów i gości :)

Moja wersja kotka powstała z myślą o jednym z lepszych sklepów :) I mam nadzieję, że przyniesie im szczęście i napędzi klientów :) Jaki to sklep? Kliknij TUTAJ :)

Teraz odrobinę danych technicznych :)
Sama zawieszka (nie wliczając krawatki) ma 5.5cm wysokości i 4.5cm szerokości (w pupie :P).
Całość powstała z koralików TOHO ROUND 15/0 z niewielką ilością TOHO TREASURE (białe błyszczące). Także wykończenie (brzegi, krawatka, łańcuszek) są zrobione z 15/0. Podszycie to Super Suede.
Zapraszam do oglądania zdjęć :)











8 komentarzy :

  1. Kochamy ten sklep ;) Koci wisior jest cudny, jest z Ciebie istna mistrzyni :) A pierwsze zdjęcie wygląda, jakby urwało się z jakiegoś magazynu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale słodziak! Mnie by się taki w formie zawieszki do portfela przydał, żeby mi naganiać kasę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, podejrzewam że koraliki mógłby naganiać ;-)

      Usuń
  3. Przepiękny naszyjnik naprawdę wow , aż tak genialny że drugi plan zobaczyłam bo dłuższej chwili xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Kotem się zachwyciłam od razu jak go zobaczyłam :) jest przeuroczy:)

    OdpowiedzUsuń